معرفي داوران دومين جشنواره فيلم کوتاه «سلفي 20»
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۳۱۹
خبرگزاری آریا-مهرداد خوشبخت، کیوان کثیریان، شهره سلطانی، کاوه سجادی حسینی، مهدی خرمیان و سعید نجاتی به عنوان داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی 20» معرفی شدند.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه «سلفی 20»، مهرداد خوشبخت، کیوان کثیریان، شهره سلطانی، کاوه سجادی حسینی، مهدی خرمیان و سعید نجاتی مسئولیت داوری آثار دومین دوره این رویداد را برعهده خواهند داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مهرداد خوشبخت دارای مدرک کارشناسی کارگردانی و فارغ التحصیل دوره سینمای جوان خوزستان، از کارگردانان و تدوینگران سینمای ایران است. عقاب صحرا، آبادان یازده 60، صدای پای من و جای او دیگر خالی نیست از جمله آثاری است که وی کارگردانی کرده است. همچنین وی تدوین فیلم سینمایی “به وقت شام” را نیز برعهده داشته است.
کیوان کثیریان روزنامه نگار و منتقد سینمایی است که بیش از سه دهه سابقه رسانهای دارد. سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین، سردبیری ماهنامه هنر وتجربه، مدیرمسئولی و صاحب امتیازی دوهفته نامه هنر و سینما، ریاست انجمن منتقدان سینمایی ایران، عضویت در هیات مدیره کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، پنج دوره عضویت در هیات مدیره انجمن منتقدان سینما، پنج دوره دبیری جشن بزرگ منتقدان سینما، تاسیس و دبیری آکادمی سینماسینما و چهار دوره مدیریت رسانه و ارتباطات جشنواره جهانی فجر از جمله فعالیتهایی است که در کارنامه او به چشم میخورد. او هماکنون مدیرمسئول و سردبیر سایت سینماسینما و مدیر روابط عمومی و امور بینالملل خانه هنرمندان است.
شهره سلطانی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون و کارشناس موسیقی.
کاوه سجادی حسینی، نویسنده، کارگردان، تهیهکننده و مدرس سینما است. از میان آثار او میتوان به فیلمهای سینمایی بیسر، بوفالو، شب بیرون و … فیلمهای کوتاه من را نپوشان، رهاوی، تا تو هستی و … اشاره کرد. سجادیحسینی عضو هیاتهای انتخاب و داوری جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، جوایز اکادمی فیلم کوتاه خانه سینما، جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی و … بوده است.
مهدی خرمیان، کارگردان، مدرس انیمیشن، دانش آموخته کارگردانی انیمیشن از دانشکده صداوسیما و کارشناس ارشد گرافیک است. او ساخت آثاری چون فیلمهای انیمیشن «کات»، «نرمو»، «افسانه شکفتن»، «سوزنبان» «کیمیاگر» و … را در کارنامه دارد. خرمیان 59 جایزه از جشنوارههای داخلی و خارجی همچون جشنواره بینالمللی فیلم رشد، جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان(اصفهان)، جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره پویانمایی تهران و … کسب کرده است و جایزه دوربین طلایی و دیپلم جشنواره گلدن کمرای آلمان و جایزه بهترین فیلم انیمیشن لندن از دیگر افتخارات او است. او تاکنون داور رویدادهای مختلفی از جمله جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان(اصفهان)، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشن خانه سینما و … بوده است.
سعید نجاتی، فارغالتحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته سینما از دانشگاه سوره تهران، فیلمساز و مدرس دانشگاه است. از میان آثار او میتوان به فیلمهای دابر، صراحی، باران آهسته میبارد، پاندورا و … اشاره کرد. او تجربه انتخاب و داوری در بیش از 50 رویداد از جمله جشنوارههای ازمیر ترکیه، کازان روسیه و داکا بنگلادش را در کارنامه خود دارد. نجاتی جوایز بسیاری از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، پروانه زرین بهترین کارگردانی جشنواره بینالمللی کودک و نوجوان اصفهان، تندیس بهترین فیلم جشنواره رویش و … را کسب کرده و دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی بوده است.
داوران بخش فیلمنامه و سینماشعر نیز به زودی معرفی می شوند.
دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20، آذر ماه 1400 به دبیری مریم دوستی به صورت مجازی و برخط برگزار میشود.
منبع: خبرگزاری آریا
کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20 جشنواره بین المللی فیلم جشنواره فیلم کوتاه فیلم کوتاه تهران سجادی حسینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
تا پیش از شیوع کرونا و تغییرات مدیریتی در سینما، چند سالی بود که جشنواره فیلم فجر نه فقط در بهمنماه بلکه در اردیبهشت با ساختار و شمایلی متفاوت برگزار میشد و میزبان سینماگران و فیلمهایی از کشورهای دیگر بود.
به گزارش ایسنا، جشنواره جهانی فجر با وجود برخی انتقادهایی که در داخل کشور نسبت به آن مطرح میشد، جایگاهی پیدا کرده بود که در همان چند دورهی برگزاری چهرههای بنامی از سینمای دنیا را به ایران کشاند از جمله پل ژوزف شریدر که درست در همین روز چهارم اردیبهشتماه در نشستی خبری در پردیس سینمایی چارسو مقابل خبرنگاران ایرانی نشست.
نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکاییشریدر -فیلمنامهنویس و کارگردان مشهور امریکایی - که فیلمنامههای «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» ساخته مارتین اسکورسیزی را نوشته و در روزهای گذشته فیلم جدیدش با نام «اوه، کانادا» به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافته است، اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به جشنواره جهانی فجر در تهران آمد و پس از برگزاری یک کارگاه فیلمنامه نویسی، در یک نشست خبری پاسخگوی سوال اهالی رسانه شد.
او در آن نشست با اشاره به اینکه «در دنیا چند فستیوال هستند که میتوان جشنواره جهانی فجر را با آنها مقایسه کرد مثل جشنواره تورنتو ولی از ابعاد این جشنواره و تعداد فیلمهای حاضر در آن شگفتزده شدم» درباره آشنایی خود با سینمای ایران گفته بود: «درباره جایگاه سینمای ایران که تردیدی نیست چون جایگاه ویژهای دارد. در ۱۵ سال گذشته (تا سال ۱۳۹۸) سه نهضت ملی سینمای ایران، رومانی و آرژانتین شکل گرفته و همیشه این انتظار میرود که در هر جشنوارهای از سینمای ایران فیلمی حضور داشته باشد. برای بیشتر ما در غرب، سینمای ایران با کیارستمی شروع شد ولی بعد به فرهادی رسیدیم و حالا هم فیلمهای دیگری هستند. یکی از دوستان من گادفری چیشایر (منتقد آمریکایی) است که فیلمهای ایرانی زیادی دیده و کتابی درباره سینمای ایران مینویسد و به من فیلمهای ایرانی پیشنهاد میدهد.»
شریدر که سال گذشته در جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تقدر شد، درباره آینده سینما با وجود شبکههای مختلف و کمپانیهایی مثل نتفلیکس بیان کرده بود: «من فکر میکنم در این صد سال هرچه آموختیم خیلی به کارمان نیاید چون همه چیز تغییر کرده، مدت زمان فیلمها عوض شده و اینکه کجا فیلم ببینیم و چگونگی پخش و عرضه، همگی تغییر کرده است. قبلاً فکر میکردم در یک مقطع گذار هستیم ولی الان فکر میکنم در یک مقطع گذار دائم هستیم. الان دیگر بازار هدف، آمریکاییها نیستند بلکه برای چینیها میسازیم.»
وی همچنین با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی گفته بود: «در حالیکه فیلمها منحصر به کلاس خاصی از فیلمسازان بودند، تکنولوژی این مرزها را شکسته و هر کسی میتواند فیلم بسازد. پس خبر خوب برای آینده سینما این است که هر کسی میتواند فیلم بسازد ولی خبر بد این است که دیگر نمیشود امرار معاش کرد.»
شریدر در بخشی دیگر از آن نشست درباره اینکه به نظر میرسد شناختش از سینمای ایران بیشتر با فیلمسازانی باشد که به نوعی سیاسی شناخته شدهاند، بیان کرده بود: «تا جایی که من میدانم دو نوع سینما در ایران وجود دارد؛ یکی برای مجامع عمومی است و یکی هم داخلی و من بیشتر فیلمهایی را دیدهام که بیرون نمایش داشتهاند، اما فیلمهایی را که درباره جنگ بوده چون خارج از کشور چندان نمایشی نداشته مسلماً ندیدهام. شما مثل فیلیپین دو سینمای داخلی و خارجی دارید و به همین دلیل دو جشنواره فجر هم دارید. با این حال من هیچکدام از کارگردانها مثل کیارستمی، فرهادی و پناهی را سیاسی نمیدانم ولی میدانم فیلمهای سیاسی جذابی میشود اینجا ساخت.
این فیلمساز امریکایی در آن مقطع در واکنش به تحریمهای رییس جمهور وقت ایالات متحده (دونالد ترامپ) علیه ایران و آسیبهای آن به هنرمندان و سینما با ابراز تأسف از تحریمها اظهار کرده بود: «الان دورانی است که نمیشود به امریکایی بودن افتخار کرد، در حالی که من همیشه و حتی زمان جنگ ویتنام به آمریکایی بودنم افتخار میکردم. در حال حاضر آنچه پیش آمده به بهانه تغییر رژیم ایران و در واقع برای دستیابی به نفت و منابع طبیعی شما است و این چیزی است که در ۱۰۰ سال گذشته وجود داشته و تأثیر یک هنرمند در مقایسه با ماشین پروپاگاندا خیلی اندک است. به همین دلیل به نظرم این وضعیت بسیار عذابآور است.»